Početna / Opšti uslovi poslovanja / Opšti uslovi poslovanja za tekstil sa završnom obradom
OPŠTI USLOVI POSLOVANJA (OUP) PTEKSTILA SA ZAVRŠNOM OBRADOM FIRME B-EXPORT D.O.O.
§1. OPŠTE ODREDBE – OBLAST PRIMENE
1. Naši opšti uslovi prodaje se primenjuju isključivo; ne priznajemo uslove kupca koji bi bili suprotni našim uslovima prodaje, osim ako ih nismo izričito prihvatili u pisanoj formi. Sve isporuke kupcu se zasnivaju na ovim uslovima prodaje i smatraju se prihvaćenim.
2. Svaki sporazum sklopljen između našeg društva i kupca u cilju izvršavanja ovog ugovora je naveden u pisanoj formi u ovom ugovoru.
§2. PONUDA – DOKUMENTA PONUDE
1. Možemo prihvatiti porudžbine u roku od dve nedelje.
2. Zadržavamo sva vlasnička prava i autorska prava na ilustracije, crteže, račune i druge dokumente. Navedeno se takođe odnosi na pisane dokumente označene kao „poverljivi". Pre prenošenja naše robe trećim licima, kupac mora da dobije našu pisanu saglasnost.
§3. CENE – USLOVI PLAĆANJA
1. Osim ako nije drugačije naznačeno u potvrdi porudžbine, naše cene se podrazumevaju kao cene „franko fabrika", bez ambalaže, koja će biti naplaćena posebno.
2. PDV nije uključen u naše cene, biće naznačen posebno na računu po zakonskoj stopi na dan fakturisanja.
3. Svaki popust ili smanjenje mora biti predmet posebnog pisanog sporazuma.
4. Osim ako nije drugačije naznačeno u potvrdi porudžbine, plaćanje mora biti izvršeno unapred u celosti. Posledice zakašnjenja plaćanja regulišu se zakonskim odredbama. Pri plaćanju, kupac mora obavezno da navede odgovarajući broj računa, kako bismo mogli da izvršimo proveru plaćanja.
5. Kupac može da polaže pravo na prava kompenzacije samo ako su protivzahtevi bili zakonski ustanovljeni, neosporno i priznati od nas.
§4. PRAVO NA ODUSTAJANJE
S obzirom na to da su artikli koje nudimo proizvedeni po meri i prema specifikacijama kupca, odnosno prema njihovim sopstvenim naznakama i željama, pravo na odustajanje je isključeno.
Ovde se pozivamo na Član L221-28 Kodeksa potrošača. Pravo na odustajanje se ne može ostvariti za ugovore:
1. O pružanju usluga koje su u potpunosti izvršene pre isteka roka za odustajanje i čije je izvršavanje počelo nakon izričite prethodne saglasnosti potrošača i izričitog odricanja od njegovog prava na odustajanje;
2. O pružanju dobara ili usluga čija cena zavisi od fluktuacija na finansijskom tržištu van kontrole stručnjaka i koje se mogu dogoditi tokom roka za odustajanje;
3. O pružanju dobara izrađenih prema specifikacijama potrošača ili jasno personalizovanih;
§5. ROKOVI ISPORUKE
1. Početak roka isporuke koji smo naveli podrazumeva rasvetljavanje svih tehničkih pitanja.
2. Naši rokovi isporuke se primenjuju počevši od datuma kada primimo sve elemente neophodne za pokretanje porudžbine: plaćanje, koordinate za fakturisanje i isporuku, i validaciju fotografija. Osporavannje neispunjenog ugovora ostaje rezervisano.
3. Ako kupac ne ispuni obavezu prihvatanja ili ne ispuni druge obaveze saradnje, imaćemo pravo da zahtevamo nadoknadu za pretrpljenu štetu. Ostali zahtevi ili prava su rezervisana.
4. U meri u kojoj su ispunjeni uslovi predviđeni u stavu 3, rizik gubitka ili slučajnog oštećenja dobra se prenosi na kupca u trenutku kada ovaj ne ispuni obavezu prihvatanja ili plaćanja.
5. Odgovorni smo prema zakonskim odredbama ako postoji fiksna transakcija.
6. Takođe ćemo biti odgovorni u skladu sa zakonskim odredbama ako kašnjenje isporuke proistekne iz nameravnog kršenja ili grube nepažnje sa naše strane. Odgovornost je ograničena na pretrpljenu štetu.
7. Osim toga, odgovorni smo u slučaju kašnjenja isporuke za svaku kompletnu nedelju kašnjenja u okviru paušalne naknade za kašnjenje od 3% vrednosti isporuke, ali ne više od 15% vrednosti isporuke.
8. Ostala zakonska prava i prava kupca su rezervisana.
§6. PRENOS RIZIKA – TROŠKOVI PAKOVANJA
1. Osim ako nije drugačije naznačeno u potvrdi porudžbine, naše cene se podrazumevaju kao cene „Franko na brodu".
2. Specifični uslovi se primenjuju za vraćanje ambalaže.
3. Ako kupac to želi, pokrićemo isporuku osiguranjem transporta; troškovi koji se pri tome nastanu biće na teret kupca.
§7. GARANCIJE
1. Zahtevi kupca podrazumevaju da je kupac ispunoio svoje obaveze u pogledu ispitivanja i kontrole i da je dostavio izveštaj o nedostacima.
2. U slučaju nedostatka na kupljenom artiklu, kupac ima pravo, po svom izboru, da postupi bilo ispravkom bilo isporukom novog artikla bez nedostatka. U slučaju otklanjanja nedostataka ili zamene, obavezni smo da snosimo sve troškove, posebno troškove transporta, putovanja, radne snage i materijala, osim ako se ovi ne povećaju zbog usmeravanja artikala na mesto različito od predviđenog.
3. Ako dodatno izvršavanje ne uspe, kupac ima pravo da zahteva otkazivanje ili kompenzaciju (po izboru).
4. Odgovorni smo u skladu sa zakonskim odredbama, u meri u kojoj kupac zahteva naknadu štete za grubu ili nameriavnu grešku, uključujući nameravne ili grube greške naših predstavnika ili naših izvršnih zastupnika. Ako smo optuženi za nameravno kršenje ugovora, odgovornost za štetu je ograničena na predvidljive štete koje su se uobičajeno dogodile.
5. Odgovorni smo u skladu sa zakonskim odredbama ako krivično prekršimo bitnu ugovornu obavezu. Naknada je ograničena na štete predvidljive u trenutku zaključivanja ugovora.
6. U meri u kojoj kupac inače ima pravo na naknadu štete umesto usluge zbog nesavesnog kršenja obaveze, naša odgovornost se ograničava na naknadu za predvidljivu i tipičnu štetu.
7. Odgovornost u slučaju povrede života, tela ili zdravlja nije pogođena; ovo se takođe odnosi na obaveznu odgovornost prema Zakonu o odgovornosti za proizvode.
8. Osim ako nije drugačije propisano gore, odgovornost je isključena.
9. Rok zastarelosti zahteva za nedostatke je 12 meseci, počevši od prijema robe. Ova odredba se ne primenjuje u meri u kojoj se kupljeni artikal obično koristi za zanat čiji je rad prouzrokovao nedostatak.
§8. ODGOVORNOST
Što se tiče zahteva koji proisteknu iz štete prouzrokovane od nas, naših zakonskih predstavnika ili izvršnih pomagača, preuzimamo punu odgovornost:
- u slučaju povrede života, telesnog integriteta ili zdravlja,
- u slučaju kršenja obaveza iz namere ili grube nepažnje,
- u slučaju preuzimanja garancije, ako je dogovoreno,
- prema potrošačima.
U slučaju kršenja zakonskih obaveza iz lake nepažnje sa naše strane, sa strane naših zakonskih predstavnika ili naših izvršnih pomagača, odgovornost je ograničena na iznos predvidljive i tipične štete u trenutku zaključivanja ugovora. Kardinalne obaveze su osnovni ugovorni obaveze, čije izvršavanje je sama osnova ispravne implementacije ugovora i na čije poštovanje ugovorni partner može s punim poverenjem da računa u svim okolnostima.
Svaki zahtev za naknadu štete je isključen.
§9. VLASNIČKA PRAVA
U meri u kojoj kupac zahteva prava pravne zaštite i/ili autorska prava ili vlasnička prava i/ili prava trgovinskih marki putem svoje porudžbine, nismo obavezni da proveravamo da li je postupak kupca zakonit i odobren od strane nosioca autorskih prava.
Ako nosilac autorskog prava zahteva nadoknadu i/ili naknadu u bilo kom obliku, kupac mora da nas oslobodi svih zahteva trećih lica, odmah nakon obaveštenja o zahtevu.
§10. TEHNIČKA USAGLAŠENOST
Izričito upozoravamo da prenos uzoraka putem elektronskih komunikacionih sredstava može dovesti do odstupanja u boji; to znači da motiv na ekranu uređaja za prijem kod kupca može pokazati odstupanja u boji u odnosu na stvarnost. Stoga ne preuzimamo nikakvu odgovornost i ovo se ne opravdava kao nedostatak.
Kupac je jasno obavešten da ima pravo da zahteva slanje prirodnog uzorka. Ako kupac to ne učini, uzorci poslati putem elektronskih komunikacionih sredstava i odstupanja u boji će biti beznačajni i neće moći biti smatrani nedostatkom.
§11. UZORCI
1. Ako se uzorak pravi na zahtev kupca pre porudžbine, kupac mora da nam ga vrati nakon kontrole o svom trošku i na svoj rizik.
2. Ako kupac ne odobri uzorak, napravićemo na njegov zahtev, onoliko uzoraka koliko želi (o njegovom trošku, ako ne odgovaraju standardnim artiklima koje nudimo).
3. Ako se kupac uzdrži od poručivanja nakon ispitivanja uzorka - iako smo mu predložili da pripremimo novi uzorak prema njegovim željama - kupac mora da plati paušalnu naknadu koja odgovara 20% neto cene porudžbine uvećanu za troškove nastale do tada.
§12. ODOBRAVANJE SLIKA
Prilikom prenosa slika kupcu, prilagođenih u cilju realizacije personalizovanog tekstilnog obeležavanja vezom ili štampom i nakon njihovog odobrenja, kupac odobrava početak proizvodnje svoje porudžbine. Realizacija porudžbine se uvek vrši na osnovu najnovije verzije slika koje je poslao kupac.
Ako one sadrže greške (na primer, pravopisne greške u tekstovima, itd.), ta odgovornost pada na kupca i ne ovlašćuje ga da formuliše reklamaciju ili da zahteva naknadu štete, u bilo kom obliku.
§13. REFERENCE
Kupac nas ovim izričito ovlašćuje da ga uključimo, njega samog ili njegovo društvo, u naš katalog referenci i da ga koristimo, preko njegovog imena ili imena njegovog društva bez ograničenja i u reklamne svrhe.
§14. NADLEŽNOSTI – MESTO IZVRŠAVANJA
1. Ako je kupac preduzeće, naša ustanova u Čačku je mesto jurisdikcije; Međutim, imamo pravo da tužimo kupca pred sudom u njegovom mestu prebivališta.
2. Ako ste profesionalac, primenjuje se nemačko pravo, isključujući pravo prodaje Ujedinjenih nacija.
3. Osim ako nije drugačije naznačeno na računu/potvrdi porudžbine, naše sedište je mesto izvršavanja.
§15. REŠAVANJE SPOROVA ONLINE
Rešavanje sporova online u skladu sa članom 14, stav 1 ODR-VO: Evropska komisija obezbeđuje platformu za rešavanje sporova online, dostupnu na adresi https://ec.europa.eu/consumers/odr/.